Sunday, January 5, 2014

Kenapa Aku Bukan Lagi Pengedar SDM??

Orang lain bergembira di tahun baru...aku naik minyak di tahun baru.... dahla harga barang sume naik...tapi ade je yg nk menaikkan darah aku...

Okey...banyak sgt controversy psl aku dgn SDM ni....aku malas nk bukak cite dr awal...xpela aku layan jela drama2 org2 ni...tp menjadi2 plak bila aku diam...abah aku da ckp...jangan dilayan...tapi org2 ni mintak dilayan...xpela aku tunaikan...

Yang mana kenal aku...aku mmg pengedar Seri Dewi Malam di bawah kelolaan Stokis Johor (Qwin Izwin) since bulan February 2013...aku xde masalah ape2..aku mmg baru ceburkan diri dalam perniagaan on9 ni...newbie katakan... so aku xbyk explore tentang market2 jd on9 seller yg masyhur n tersohor ni... so aku mmg fokus dgn 1jenama je....

Ramai yang tak tahu kenapa tetibe aku diberhentikan dr jadi pengedar SDM... Aku ni lagi tak tau la ape reason pengasas yg tetibe kick aku dr main group pada 30 Nov 2013... yang pasti n teramat pasti bila aku mula promot menjual produk iPhytoscience (a.k.a DoubleStem Cell).




Yela...SDM mana ade produk skincare..aku berani nk menjual sbb aku da cuba...salah ke aku share kebaikan produk lain in same time aku nk tambah duit poket lagi??? Oiii..nk cari rezeki lebih pun xboleh tau... Awal2 time nk pujuk rayu ckp boleh jual produk lain asalkan xcampur page...


Aku follow...aku buat page Seri Dewi Malam Negeri Sembilan Hetty.. ade campur2 aduk dgn produk2 lain?



Lepas tu kata klu nk jual  produk lain dalam FB personal jangan pakai nama display SDM atau badge SDM...

 ni aku letak printscreen time si pengasas ni printscreen aku promote grup DSC aku.... haa belakang nama aku ade letak ape2 berunsurkan aku ni pengedar SDM?? profile pic aku ade badge SDM??? eh ade ke??hohoho..jap2 zoommmmmm.....


ok xde kan? haa...die xpernah mention rules mcm tu? eh nape stokis2 lain leh argue rules yg sama ye...hmmm




haaa... sekarang dah xboleh ye uolsss... duit yg korg dpt dr jual SDM xleh invest mana2 bisnes lain eh?? ooo....


haa... aku xfocus rupanye... means aku kene FOCUS jual SDM je...aku xboleh terlibat mana2 bisnes...

-aku yang kena keluar modal jadi pengedar SDM
-aku yang kena beli dulu produk baru boleh jual

kirenye aku kena focus dgn SDM sahaja...ye SAHAJA...!!



tu die....sape yg jual produk lain dikire DEGIL pulak dah....fb personal pun dorg nk control...xleh promote produk2 lain selain SDM je...klu nk promote gune fb lain...byk emel nk kene create..create fb lain..create password..invite n find friends...byk keje...!! sdgkn fb personal kita tu la byk prospek...igt org suke ade byk2 fb ni??? FB personal aku tu dr tahun 2008 tau...banyak keje kawan2 aku nk add fb aku byk2...




Haa...aku baca stetment stokis ni...rupenye ade kedai2 jamu jual gak SDM ni...oi oi oi..owner kedai tu xreti nk focus ke jual SDM je??? kesian korg yg on9 seller ni...org zaman skrg nk murah...ahh pedulikan isu pemborong tu..tu antara perjalanan bisnes dorg....eh baca komen die terakhir tu...


haa..see....nampak x...die suh kak ewin terminate aku sbb aku xfocus...well....what can i say? aku da selongkar abes drawer,laci,almari aku....aku xjumpe mana2 sign contract mengatakan yg aku hanya dibenarkan menjual produk SDM sahaja tak boleh jual produk lain....ade ke weh?

finally...aku dikick dari grup besar Jamu Seri Dewi Malam kerana aku didapati bersalah menjual produk2 lain... dan den tunggu dr saat itu sehingga saat den menaip blog ni..penjelasan dr die mengapa aku dikick..tapi klu skrg,mestila die dah buat byk cite byk2...xguna gak nk tanya..





dan bukan aku je jd mangsa okeh...downline aku yg merupakan warga SDM pun kene tempias....


bersama dgn org2 yg gagal..anda juga akan gagal?
bg aku,klu rase diri kite berjaya,ape salah bantu org yg gagal2 ni berjaya
betul x?


 bile mase la plak mintak die iklankan org lain punye produk?? **sigh**


Ok...bukan aku sorang je ye....ni budak2 SDM yg terkena gak sebab jual produk lain... Tapi kelakar sungguh...dah la kick aku dr grup...blocked aku plak... PM/SMS/Wassup aku pun tak...tetibe sedap jari die buat cerita kenapa aku jual doublestem. Agaknya selepas ramai yang agak xpuas hati (maybe dalam hati or gossip sesama mereka..ade yg PM aku meluahkannya jugak) rules yg xboleh jual produk lain selain SDM... timbul plak isu mengatakan aku beralih ke doublestem kerana.........




sedap jari je die buat cerita n andaian...padahal PM aku antara die n aku last sekali pada 6/11/2013.... so camna die boleh tau apa n kenapa aku jual doublestem? Adekah itu sume kenyataan daripada aku?


Xpe....next episode akan aku cerita pulak....buat masa sekarang aku cuma nak explain kenapa dan apa punca aku dikeluarkan dari group Seri Dewi Malam.....


p/s: masih mencari sign contract yg menyatakan aku xleh jual produk lain selain SDM....woha!

No comments:

Post a Comment

 
Get More Blogger Layouts At Hotlayouts2u.com