Tuesday, September 18, 2012

Wasiatku....


Assalamualaikum...

Korang pernah fikir mati? ye..semua org akan mati...cume tarikh xdiketahui...korg ade terfikir makna korg masih ade lg iman di dada...insyaallah...

Semalam,aku tgk unifi chanel Crime Fox...1000 way to die.... buat aku terfikir...bile aku mati dlm cara apa? sempat ke aku bertaubat?sempat ke aku mengucap dua kalimah syahadah? siyes nanges teringat...tambahan waktu tu korg tgh pandang anak2 korg...korg terbayang mak bapak korg..family korg...bf/gf/pakwe/makwe/tunang/suami/isteri korg....konfem leleh air mata... belum lg korg terbayang azab dlm kubur lagi...MasyaAllah!

Baru2 ni sempat berborak dgn jiran2...kisah di taman sebelah..sorg nyonya kene bunuh bila rumah dipecah masuk... Manusia skrg makin kejam... tu blum lagi yg mati eksiden... korg bawak kete/moto ikut undang2 cara berhemah sekalipun...dtg pengguna jalan raya yg lain yg xde adab pun leh kene langgar gak... malang xberbau beb...! yg mati sbb penyakit....pagi elok2 je sihat,gelak2...malam tetibe da pergi selamanya...diagnosis sakit jantung! yg putus cinta terus terjun bangunan pun ade....Nauzubillah! Mati itu pasti....itu janji Allah kat hamba2Nya...cume masa...ntah bile malaikat Izrail dtg...

Aku selalu terfikir...ade ayat mengatakan semakin hari maut semakin menghampiri...itu benar...~

1) Andai aku pergi nanti..aku mohon maaf kt korg semua klu aku ada wat salah silap...aku cube mulai hari ni setiap masa sebelum tido aku maafkan korg...marah/kcewa tu libatkan perasaan..Allah Maha Mengetahui.

2)kalau aku ada berhutang yg aku xingat,tolong tuntut dgn family aku,,,buat masa ni aku yakin aku xde berhutang dengan sesape lagi... Yg berhutang dgn aku,kalau korg nak byr balik,byrla kat encik petani/family aku..klu yg mana korang xteringat tu xpe aku halalkan...

3) duit KWSP aku yg xseberapa tu aku nak sedekahkan kat Chef Yah n Cikgu Jali utk bina rumah mereka...insyaAllah dgn rumah tu nanti Hero n Heroin aku akan dtg bertandang....

4) aku nak amanahkan sesiapa yg jadi ibu hero n Heroin aku nanti, tolong didik mereka dgn agama... ajar mereka solat,puasa,tertib,adab...tolong ajar dorg bace Quran...hope dorg nanti akan sentiasa doakan aku di alam kubur... Anak2 soleh n solehah lebih afdhal doakan ibu bapanye.... Setiap kali lepas solat, aku xpernah lupa doa utk anak2 aku supaya jadi insan yg soleh n solehah,beramal soleh,merendah diri,bertawaduk,sopan tutur kata n jadi umat yg baik di sisi Allah n Rasul...tolong terus terang siapa aku kt Hero n Heroin...supaya mereka sntiasa ingat aku...

5) Kereta wira aku tu...aku bagi kt encik petani demi kepentingan Hero n Heroin...sbb die da byk tolong aku ttg kete tu... Aku xde duit nak tinggalkan utk anak2 n encik petani..kereta tu jela harta aku...selagi boleh guna,gunala...klu da rase perlu jual..jual la...duitnye plis bg kt Hero n Heroin n amek sedikit bahagian utk En Petani....

6) Yang mana ade gambar aku xtutup aurat dgn sempurna tu,mintak tolong delete....klu da xleh delete,tu mmg tgjwb aku sendiri sbb aku sendiri yg lalai n alpa nk delete...

7) Aku sayang semua org....


eh..siyes aku emo~ aku takut aku xsempat nk sampaikn pesan....



maafkan aku.....





No comments:

Post a Comment

 
Get More Blogger Layouts At Hotlayouts2u.com