Wednesday, December 17, 2014

Aku,Apam Balik,Anak


Yuhhuuuu...

Dulu la kan... DULLUUUUUUUUU....mak n abah aku jarang bawak kami makan luar...kecuali time gaji... kempunan nak makan ape2..mak aku buat sendiri kt umah..walau tak sama rupa yg mcm kt kedai..tapi rasenye lagi enak...maybe betul orang cakap,air tangan ibu lebih enak walaupun orang lain rase.. "eleh..takdela sedap mana pun.."

Sekarang aku pun dah ade 3org anak.. Hafiz,Hanna,Hadee... fasa suka nak makan..


satu hari tu anak aku 'berebut' apam balik dengan sepupunya..sedihnya alahai bila tengok anak aku makan... tuptup member share pulak kat fesbuk resepi apam balik...elehhh kacang senang gileeee...riak kan??


Maka..aku pun mula wat operasi... perghhh demi anak3..sanggup woooo...riak 'kacang senang gileeee' punye pasal...ni le jadinye...


perghhh malu siot....seb bek en petani berkebun kat melaka...kalau die ade,mesti die gelak 8harakat 1nafas...takpe2...aku tengok reaksi anak2 aku dulu...alhamdulillah...


aku tengok dorang makan khusyuk sungguh...tv kat belakang xheran...kusyen2 yg bersepah2 ni pun xberkemas mengadap apam balik aku tu...haaa kauuuuuu


Nak lagi derr...!!! Nak lagi!!! Yess..memang sedap le tuuu...tanye byk2 kali.. "Sedap ke long?" "Dap...dap...dap.." sambil angguk laju2... seb bek next batch ni cantik sikiiiiittttttt...



haaa bangga gile mimi..7keping abes camtu je...mimi dpt makan 2keping...hafiz 3keping..nana 1 keping n setengah... lagi setengah aku cubit2 untuk hadee..



Haaa..puas hati buat sendiri utk dorang...baru aku faham perasaan mak aku time dok masak2 utk kitorang ni...enjoy sebenarnya... etlis dorang rajin ke dapur...


Rajin nana main air cuci cawan haa sementara tunggu next batch aku buat apam balik haa...seb bek hadee duk diam2 tgk tv... hafiz mcm biasa..jd penonton n pembantu aku dr a-z... die la nak masukkan tepung dlm blender....die la nk tolong tekan suis blender..die la nak tabur kacang..die la nak tabur gula...huhuhu...by the way.. mimi happy bile anak3 mimi suke...


Okeh...nk kemas dapur...buat apam balik macam kenduri doa selamat kt umah....hohoho...tata!



No comments:

Post a Comment

 
Get More Blogger Layouts At Hotlayouts2u.com