Thursday, August 9, 2012

Adakah Aku on9 Shopper yang tegar?????


Ye..aku anggap soalan ini diajukan oleh encik petani...hohoho..!! mana x nye...aku rase aku ada ciri2 seperti di atas....seb bek encik petani xdilantik sbg PM Malaysia...mau aku lebih dikeji dr Bik Mah...silap2 banglo 24 juta hengget aku beli hasil dr 'menabung dr kecik'...**ok aku melalut**

Sebagai housewife..aku hanya bergantung dgn encik petani...ye dielah banker officer merangkap menteri kewangan... dan oleh sbb aku ni anti sosial lah sangat aku lebih byk bershopping di alam maya... hanya encik petani yg tau betapa rakusnya aku tatkala membelanjakan wang... Oh My Wifey!!

Tapi oleh sebab terlalu sayangnya beliau kpd isterinya yang amat comel ini...dia hanya rela melihat transaksi2 yg dilakukan daripada melihat isterinya ini merajuk nyanyi lagu enjit2 semut di tangga rumah..


mcm ni kot rupe aku....so scary...camne la encik petani xkesian kan???

ok...tapi sebagai isteri solehah lagi mithali..aku masih lagi sedar batas2 dlm membelanjakan wang2 yang diberi... **tu pun sbb encik petani tegur** aku pun bukan belanja sesuke ati tanpe sebab musabab..hohoho!

Antara benda2 yg menjadi kegilaan aku ketika bershopping di alam maya....

1. Baju Kanak2...


haaa..yang ni toksah tipula wahai ibu2 sekalian...korang mesti teruja nak beli..tambah2 plak klu ade anak pompuan...perghhhh rase cam nk beli sumer...tapi apakan daya...aku bukan bini perdana menteri...hanya bini petani... kadang2 encik petani pun heran dgn aku...nape aku lebih suka beli secara on9..nape xbeli kt kedai je... ntahla..bg aku kan..dlm on9 baju2 tu nampak cantik berbanding di kedai **padahal sama je kan**... nak2 dorg wat sale...padahal campo duit pos same je harge dgn di kedai... Oh My Wifey =facepalm=

2. Produk2 Kecantikan/Mekap


haaa..yang ni sbb xyakin dgn diri sendiri...tambah2 plak tgk org lagi lawa dr kite... mule r terdetik nak cari produk nak cantik mcm die... tambah plak ade testimonial testimonial yang berjaya menghasut n merasuk supaye jari jemari menransfer sebilangan mata wang ke akaun seller tapi bile kite consume, xde perubahan... mule r rase menyesal sampai rase nk mintak doraemon bg mesin masa supaya kembali semula ketika di saat2 pembelian **syirik pikir camtu**

ni mmg pengalaman peribadi aku ye...konon nak lawa n geboo mcm artis korea... sampai encik petani kata "xnampak mcm nicole pun".. harusla aku rase mcm menyesal sbb duit abeh gitu aje kan...???? tapi penyesalan itu hanye terbit utk seketika aje dan aku akan kembali lupa bile ade testimonial2 yg meyakinkan aku kembali... "aku nak cantik mcm nicole..." Oh My Wifey!!!!!!


ni la Nicole...dr kumpulan KARA..siyes die teramat comel bagi aku!

3. Dress/Tudung


kpd sesiapa yg kenal aku dr dulu...mmg tau aku bukanla seorang yg berhijab tapi kini alhamdulillah..masih beristiqamah dgn hijab... so aku banyak gak shopping tudung2 n dress yang lebih sempurna tertutup aurat...aku xpilih brand2 sgt asalkan aku berkenan,mampu beli,matching dgn baju n tutup aurat sudah... watpe beli mahal2 tapi pakai hanye time g keje..woha!
now aku masih gigih mencari baju2 yg sesuai untuk menyusukan bayi dan berkenan di mataku...dan selagi xjumpe,selagi tu encik petani geleng pale.. Oh My Wifey!!!


Tapi now aku dah berjaya cuba mengurangkan kadar pengaliran wang dgn menggunakan sistem barter...yeee anda xsalah baca n saye xsalah mengeja...! masih ade lagi komuniti yang mengamalkan sistem barter yakni sistem tukar suka sama suka n sama nilai...

Now inilah kegilaan aku demi cube mengukuhkan kedudukan kewangan aku...ala.. aku bukanla demanding sgt sampai geli nak pakai barang 2nd hand/bundle or so whateva.. tapi mestilah pandai pilih kan...klu da terkena tipu kualiti n condition..tu antara dia n Allah...aku hanyalah insan teraniaya yg diperdaya...hohoho! lagipun dlm gobok aku banyak gak baju2 yg encik petani pun da xbkenan tgk kalau aku pakai keluar jalan2...dari aku simpan baik aku bg kat sape yg bkenan...

Now encik petani da xheran kalau setiap ari ada abang posmen dtg hon2 di pintu gate sambil minx signature mengalahkan retis popular sambil bagi hadiah2 tersebut... dan encik petani pun da xheran bila jadi penunggu setia di pejabat pos menunggu giliran untuk poskan barang2..asalkan jimat pengeluaran wang beliau..


**terase even bukan encik petani yg pegang sepanduk tersebut...**

No comments:

Post a Comment

 
Get More Blogger Layouts At Hotlayouts2u.com