Tuesday, August 14, 2012

Sampaikan Salam Raya Zaman ke Zaman


Sebelum korang bace..pe kate layan dulu lagu raye di bawah ni.....





Laaaa...apsal korang gelak? lagu sedey ni wehhh.... ape2pun thumbs up sape yg edit...tp feeling raye tetap berkobar2 walaupun lagu sedih MVnye kelakar..hohoho!


Jom sembang sambutan raye...da berapa entry aku asek marah2 je mcm kena PMS...haha!!

gambar dr pakcik gugel...rare ooo kad raye ni...dulu2 femes...


Korang dapat kad raya x? Aku rase tak ramai da nak wat tradisi kad raya ni... time aku kecik2 n remaja dl, jenuh Cikgu Jali tolong bukakkan sampul surat kad raya aku.. Sebab nak makesure xde boyfren yg hantar kad kat aku...hahahahaha!!! siyes dulu mmg ramai pos kad raye..yg aku xboleh lupe kawan aku Noor Suzilla..punyela malas nk bg byhand..die sanggup hantar gune pos walhal umah xsampai 2km pun...gigih gak nak bg kad raya...hahaha! Kalau kt sekolah,setiap budak melayu dlm kelas pun dapat..siap letak bawah meja...ayat paling glemer "PECAH KACA PECAH GELAS,SUDAH BACA HARAP BALAS" tapi ayat aku xmcm tu... "PECAH KACA PECAH GELAS,DA TAU PECAH BELILAH BARU" hohoho!

berlalu zaman kad raya..pastu muncul sampaikan salam raya via SMS plak..


dulu2 da up sket...da ade boyfriend...so leh selamat dr Cikgu Jali..simpan dlm inbox nokia 3310..sanggup delete sms2 lain semata2 nk make sure sms raya dr boyfriend sentiasa dlm inbox...ala..toksah tipula korang xmcm tu... sms paling popular "SMS Pengganti Diri Untuk Ucapan Salam Aidilfitri" cewahhhh ayat sasteravaganza...hahaha!! pastu forward kat kawan2 n skendel2...hohoho!

Now??? lagi jimatttt.... xpayah beli kad raye da... xpayah abehkan kredit tepon da... now sume gune FB je...


senang je...korang edit2 gambo ala2 kad raya mcm aku wat ni...pastu tag sume dlm frenlist korang..pastu kawan2 korang reply kat comment...jimat da korang...hahaha!
nk lagi advance gune twitter...pastu retweet je...abeh cite..hohoho!

------------------ SOALAN2 LAZIM NAK SAMBUT RAYA------------------

1)Bape pasang baju raya korang?? **ayat mcm dlm kad raye time kecik2**

Aku....ala kadar je.... baju raye pun sepasang...eh xcaye ke? percayalahhh..mmg sepasang je.... encik petani ckp die bagi sepasang sbb xmo kene hempuk dgn lesung batu...


tapi baju2 hero n heroin aku xkire ade bape pasang... Cikgu Jali bagi.. encik petani beli...aku beli...ntah bape pasang ntah dorg ni...hohoho....

2)Kuih muih korang bape balang??? (pun ayat wajib dlm kad raye)

Aku xbeli...tp in same time aku xbuat...sebab Chef Yah dah buat...haha..! Untungla aku...leh tapau...hehehe...xpayah lah aku nak tunjuk sana sini bukannye sedap mcm chef yah buat...

sedangkan kek 5tingkat ni rilek je chef yah buat....ni kan kuih raye berbalang2...hahaha!

3) Raye nanti korang balik kampung mana? (haa yg ni kalau org da kawen)

credit to the blog for the pic

Aku n encik petani mengamalkan sistem demokrasi yang tak adil... contohnye tahun ni balik belah aku untuk 4hari..pastu nanti balik umah die plak kat tampin... pastu tahun dpn pulak balik umah die untuk 7 hari...pastu xbalik belah aku sbb umah aku jauh n cuti da abeh...hahaha! terase encik petani bace neh... tapi xpe...janji gilir2.. tahun ni umah aku,tahun dpn umah die... mcm tu la... yg penting jgn gaduh2...kene sepakat membawa muafakat...xgitu encik petani???kan?kan?

yela2.....saye gi masak sekarang!


P/s: Pecah Kaca Pecah Simen Sudah Baca Harap Komen

xkomen xmo kawan **sambil pangkah jari**


6 comments:

  1. jumaat..sabtu..ahad..isnin..selasa..rabu.. keypadlu! 6 hari tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolak jumaat hari perjalanan...hari rabu hari kepulangan...kipedlok..4hari..hahahaha!!

      Delete
  2. selamat hari raya Et n family....maaf zahir batin dr kami sekeluarga...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...same2 yong.. selamat ari raye gak...duit raye??haha

      Delete
    2. duit raya kene dtg umah la t...hehehe....kiter balik ch raya ke3....mesti tak sempat jumpa kan...

      Delete
    3. xsempat la...raye ke2 da balik kedah da...hohoho

      Delete

 
Get More Blogger Layouts At Hotlayouts2u.com