Friday, August 10, 2012

Seritunjung vs Pos Malaysia???


Di akhir 10 Ramadhan ni..sepatutnya aku harus kekal beristiqamah untuk beramal ibadat...tapi malangnya aku rase aku begitu lemah untuk menahan sifat amarah ini... huhuhu~

Korang mesti xpernah kenal Seritunjung kan??? Ok..seritunjung ni adalah perniagaan on9 yang menjual rempah2 ratus n pes2 masakan yg sesuai utk gadis2 or wanita2 yang di luar sana yang tak berapa reti nak masak mcm aku..kire kalau korg nak tunjuk terer dpn mak mertua korang yg korang pandai masak..boleh le beli rempah2 dari sini...


memandangkan raya nk dekat ni kan...aku pun dgn penuh semangat waja dan jitu... memaksa jari jemari aku untuk mengorder rempah2 dr seritunjung ni... klu korg tgk printscreen di atas...ni email dr dorg untuk confirmation order...ye dengan jelas n nyata tanpa edit dr photoshop adobe 7.0 yg aku order pada 31 Julai...ye tuan2 dan puan2.. 31 Julai!!


mengikut janji2 manis dorg..dorg rekemenkan aku gune perkhidmatan express...yang kononnye 1-2hari da boleh abg pos dtg hon2 kt pintu gate umah aku... so aku yang heksaited nak tunjuk terer masak kat encik petani pun sudi la membayar rm8.00 untuk perkhidmatan dorg...


bermula la episod janji tinggal janji...janji tak ditepati..janji dicapati..janji boleh.....~ aku setia menanti ketibaan abg2 pos membawa rempah2 ni kat aku...tapi aku hampa...yang datang hanyelah barangan2 yang aku on9 shopping... what the fairytale!! camne aku nak tambat hati encik petani dgn masakan kegemaran die yakni rendang ayam ni????!!!!

aku tau aku xbelajar tinggi2..aku xde diploma apetah lagi PhD...tapi aku xbodoh matematik... UPSR matematik aku dpt A..PMR dpt A..spm dpt B3 (da hampir dgn A gak tu)..kalau korang ckp 1-2 hari...aku expect barang akan sampai dlm 3hb or 4hb ogos...tapi korang tau tak kelebihan aku yang membuatkan encik petani cintakan aku la sangat2??? ye..aku ni PENYABAR la sangat punye orang...


see...7 ogos pun blum sampai lagi! selepas berbicara menerusi emel..dorg ckp rempah da keluar last week...ok lalu dgn berhemah aku pun meminta no treking pos..


korang nampak x...aku cek pada subuh td (10 ogos)...n pos inform brg dipos pd 3 Ogos...(what the....) dan yg paling aku hangen... da 7hari barangan aku terperuk dalam pej pos tu... lalu di saat ini...aku cube nak menyalahkan pihak POS MALAYSIA kerana menyediakan perkhidmatan express yang sendu...maka aku pun mendail 1 300 300 300 konon nak wat aduan... maka berlakulah perbualan aku yang mungkin dirakam untuk meningkatkan mutu perkhidmatan bla bla bla bla..

POS: Cik Hetty(ok,aku pasan)..mengenai bungkusan cik ni..akan dihantar dlm tempoh 3 hingga 5 hari bekerja...

AKU: eh...bukan bungkusan pos laju or pos ekspres ke???

POS: Bukan cik..ni cume POS BIASA...


ye tuan2 dan puan2.. POS BIASA!!!!! oohh what the fairytale going on???? maka dgn kecewa aku menghantar email kepada Seritunjung (rase nk tunjang je kepala)..


korang nak bace ape dorg balas???




dah...aku rase nak maki dorg di bulan yang mulia ini....



p/s: gi amek wuduk...hilangkan rasa amarah ini...!

No comments:

Post a Comment

 
Get More Blogger Layouts At Hotlayouts2u.com