Friday, August 31, 2012

FB Version:- Yahudi...Sebarkan..



kahkahkahkahkahkahkah!!!!! izinkan aku nak gelak 50harakat sebelum nk sambung entry ni..... **gelak**



Ehem..ehem...okey aku xtau la mana budak2 ni dpt idea Gangnam tu maksudnye saye mahu menjadi pikachu **ayat gangnam tu satu patah je...maknanye panjang berjela** dah la tu Pikachu tu lak jadi mangsa konon maksud nye yahudi.... dabel bangang punye stetment...haha!

Adik2 sekalian...kot ye pun korang jeles sbb xdpt jd ahli keluarga tok haroon..janganle korang jeles sampai wat stetment kurang bijak di situ... cubela wat reseacrh or dlm bahasa melayunye KAJIAN... kang korang gi yahudikan pulak maksud research tu...haha! Tu la...orang suruh belajar..korang sibuk nk berdetim2 (dating)... gunala internet tu untuk gugel2 bende berilmiah sikit...ni dok berchatting..berfesbuk...klu gune gugel pun just gugel bende2 xsenonoh or xberfaedah....

Meh sini aku terangkan.. Gangnam tu ialah nama bandar di Korea... so PSY tu nk citer psl Gaya Gangnam yakni Gaya Bandar Gangnam tu... da sah2 lagu Korea...tajuk dlm bahasa korea...yg korang memandai mengyahudikan perkataan dorg tu watpe??

siyes...aku nyampah gile org dok share "weh...tu makanan yahudi... weh...tu perkataan yahudi...wehh itu cara yahudi" ape...korang xde pikir ke Fesbuk yg korang ketagih 24jam ngadap tu org yahudi yg buat ke??? sile hantuk kepala anda di dinding sampai benjol~!

Dulu2 ni kecoh la suh sebarkan hal ni...



ok...yg ni pun aku xfaham...nape nama watak pokemon pun leh jadi isu yahudi....sikit2 yahudi... ade sumber sahih x? plisla...nk wat propaganda tolongla secara bermaruah n jgn nmpk kebangangan kekurangbijakan di situ...xpela... aku ni rajin sikit gune wikipidea sblm percaya bulat2 propaganda2 cliche cmni...


Klik kalau korang nak bace sampai abeh...okla..okla... korg malas bace sbb kurang faham English panjang.... secara ringkasnye pokemon dr jepun..ye JEPUN! dorg guna bahasa dorang dlm penciptaan kartun...xde yahudi2 der... pokemon tu singkatan dr pocket monster... klu pronounce jepun POKEtto MONsuta... sekarang korang faham??? Sile hantuk kepala ke dinding lagi..woha!



arghhhhhhh!!!! ape lagi la korang ni! Upin Ipin pun yahudi gak ke????? Rajin bebenor korang gugel maksud upin n ipin tu dlm bahasa lain... Weh...ni produk Malaysia! Upin n ipin tu nama kampung org Malaysia! Yg korang memandai cari makna bahasa2 asing tu watpe? Korang ade x cari makna nama korang dlm bahasa2 asing? Manala tau nama korang pun ade agenda yahudi..pastu salahkan mak bapak korang sbb bg nama korang cmtu.. padahal puas mak bapak korang rujuk al-quran nk bg nama bermakna dlm Islam...

Nama Iphone pun Yahudi gak???? siyes aku makin xfaham ketaksuban korang neh....

Wahai budak2 zaman sekarang...tolongla jgn taksub sgt...bende2 camni korang suh sebarkan sebab maksud itu ini ialah Yahudi....tapi korang terfikir x,korang lagi teruk sbb terang2 sebut yahudi dlm SMS,comment korang??? xpercaya???


xnampak lagi???




terasa??? gi la antuk kepala kat dinding...


kahkahkahkahkahkahkah!!!!


p/s: Jew itu Yahudi in English ye adek2....

8 comments:

  1. Takkan la sampai semua benda nak kaitkan dengan yahudi kot. Kalau betul pun satu perkara tu ciptaan yahudi, tak semestinya kita tak boleh buat contoh untuk perkara yang positif. Tak ferfikir ke kenapa mereka boleh maju dan mendominasi dunia walau pun mereka boleh dianggap sebagai manusia minoriti. Itu yang patut kita teladani. (panjang pulak komen aku ni)

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang kite mmg cpt melatah...klu boleh sume nk dikaitkan dgn yahudi...tp xde pun yg nk cipta sumthing yg hebat dr yahudi...hmm

      Delete
  2. Lol....Good one gal..Hope this will knock some sense for the paranoid ones.Every religion is a beauty in its own way as it teaches us to strive for a better life and be better beings both spiritual and physical aspect.As long we respect each other its a beautiful world to live in..;0)

    PS: Keep on writing gal...U works are amazing to read..;0)

    Regards: Yohene Albert

    ReplyDelete
  3. thanks yohene... wahh u like my writing? hehehe

    ReplyDelete
  4. betul tuh sokong 100% nih sume nak publisiti murahan jer....
    tuduhan yang xberasas! da kira fitnah ler jugak nih!

    bak kata anda "terasa??? gi la antuk kepala kat dinding..."

    dorg nih da xder keje agaknye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. siyes..agak annoying klu nk kaitkn segala dgn yahudi....tp xde kajian n sumber sahih...

      Delete
  5. http://mynewshub.my/2012/09/02/benarkah-gangnam-bermaksud-saya-ingin-menjadi-yahudi/

    ReplyDelete

 
Get More Blogger Layouts At Hotlayouts2u.com