Monday, August 27, 2012

Raya!!!Raya!!!Raya!!!-episod pagi raye-





Aku feeling mcm budak2 lak heksaited nk raye...pukul 5am aku da bgn da....aku tgk mak aku da panaskn lauk2... kukus ketupat palas... sejujurnye aku paling malas buat keje dapo kt umah mak aku sbb aku xmencapai tahap kepiawaian yg mak aku tetapkan...hahahaha...alasan...!

Pastu sorang demi sorang bangun...borak2 kt dapor...yg budak2 pakat tido lg..dengan kedinginan cuace Cameron Highlands..masing2 saling tolak menolak untuk mandi pagi raya....naseb bek hari raye...klu bukan,mau tengahari baru berani titiskan air kt kulit badan...hohoho...

encik petani gosok samping sendirian berhad
yah..butang baju melayu abg mana yahhhhh




Even xdela nk gi beraya sbb xramai kenalan ade kt cameron..tapi masing2 nk melawa n menhensemkan diri...bajet mcm PM nk dtg umah beraye... siap bersamping,songkok,bertudung,bergincu,bercelak bagai..tapi duk umah je...org dtg beraye pun x... ahhh yg penting family berkumpul...huhuhu...

So lepas semua da bajet ensem n bajet cun...haruslah sesi syahdu syahdan... wat penat pakai maskara n blusher 8inci uolsssss....cair dek air mate...hahahaha!

Cikgu Jali n Chef Yah gedik?hahahaha
cium tangan ayahanda...

bermaafan dgn bonda... mengumpat mengata mengutuk

menantu lelaki tunggal pun kene...
sebagai golden daughter..hohoho

Tapi..raya mmg bulan bermakna bg sumer org kan...time2 camni la rase lebih erat silaturrahim keluarge tu...kami jarang berkumpul...adatla ade yg terase,ade yg tergaduh...tapi bile ari raye semua cuba jernihkan keadaan...hohoho...



bermaafan antara anak n bapa

bermaafan antara ipar duai

kasih sayang ibu ayah n anak

bermaafan suami n isteri..ok aku over sikit..haha
Ok..lepas sume da bermaafan...kami pun mulekan acara kedua iaitu.........eh bukan makan2 ye... kami semua ngadap cermin balik...yg pompuan touch up balik mekap...maskara kasi tebal sikit...blusher kasi merah...tudung betul2kan...baru r cun nak bergambar nanti...hahaha... yg lelaki pulak berasap2 dulu...kasi lap ujung mata konon masuk habuk **padahal tacing** hahahaha... da sumer bajet hensem n bajet cun... barulah MAKANNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!

Cikgu Jali mmg terer dgn ketupat palas die....dont play2 aaa...
lelaki2 yg kene menghidang....hoho


air mata ade lg..tapi makan tetap makan....licin uols!!

yg ni toksah katela...anak berlemuih dgn almond london pun die xsedar...haha

yg ni pon same je...haha

Sambil2 makan tu..Cikgu Jali n Chef Yah hulur duit raye kat cucu2 die...cucu paling sulung pun Raihan baru 4thn..so xdela beratur mcm KTM nak amek duit raye kan....sopan santun je cucu2 CJ n CY ni...hahaha! stended r dpt duit....sumer jd baik n sopan...hihihi






tapi aku rase tetibe mcm ade pilihanraya dlm keluarga aku ni... tetibe je Chef Yah bg duit raya kat anak2 n menantu2 die... ye KAMI DAPAT DUIT RAYA!!!!! tetibe rase nak undi pangkah kat muke Chef Yah... Ya..kami mesti pileyyyyyy~!! saye pilih...mengundi...haha!



Bantuan Raya 1Malaysia....kahkahkah!!


Dah lepas makan2 tu..sesi amek gambar la pulak...tapi xlengkap sbb adik aku Egy tu xde sbb bekerje...hope die bace blog aku ni klu die nk tgk gambar2 family...hohoho

CJ n CY bersama family abg aku....

ni gambo family aku pulak

ni family adik aku Egy tu...

ni adik bongsu aku...ye single~

cucu2 CJ n CY


ape2 pun...even xde ramai yg beraya...tp bg aku meriah je...hohoho...bkn senang nk berkumpul... yes... family gathering mcm ni la wat hubungan kekeluargaan kami erat... semoga hubungan ni utuk n kukuh sehingga Jannah Al Firdausi...aminnnnnnnnn

last pic utk korang....



Salam Aidilfitri...Maaf Zahir dan Batin...

No comments:

Post a Comment

 
Get More Blogger Layouts At Hotlayouts2u.com